top of page

כמה כסף קיבלתם מהמדינה בזמן הלימודים האקדמים שלכם?

התשובה של רובכם היא 0. זו כמובן תשובה שקרית, קיבלתם כמעט 50 אלף ש"ח אם עשיתם רק תואר ראשון וכמעט 100 אלף שקל אם גם עשיתם תואר שני. האם אתם מרגישים הערכה על הבחירה של המדינה להשקיע בכם? ברור שלא! הרי בכלל לא ידעתם. אבל למה אף סטודנט לא יודע מזה? של מי האינטרס להסתיר את זה?

בכל שנה אני שואל ולא מבין – למה המדינה בוחרת לתת מתנה לאנשים שלא יודעים שהם מקבלים אותה? למה לתת לאנשים סיוע אישי בלי לבקש מהם לתת משהו, אפילו סמלי, לחברה שבחרה לתמוך בהם?

שכר הלימוד בישראל נמוך מאוד ולא מכסה את עלות התואר לכן כל סטודנט מקבל מהמדינה כ 15 אלף שח נוספים שהמדינה מעבירה למוסד הלימודים (תלוי בתואר ובתחום הלימוד). הסטודנטים לא מודעים בכלל לכך שהחברה הישראלית בחרה לתמוך ביכולת שלהם להתפתח ולקדם את עצמם.

ההשקעה בחינוך היא מוצדקת, אבל הניסיון בשטח והמחקר מלמדים שנתינה ללא תמורה מזיקה למי שנותנים לו את התמיכה.

חכם בהרבה היה לתת את התמיכה תמורת שעות סיוע לקהילה. גם אם מדובר במעט שעות, מאות אלפי סטודנטים היו יכולים לתרום מאופן משמעותי - מדובר במהפכה של ממש! יותר מכך הסטודנטים היו מרגישים הרבה יותר הכרת תודה על התמיכה החברתית בהם וחשים הרבה יותר חיבור ויכולת השפעה על החברה שבה הם חיים – כולם היו נתרמים, אבל בראש ובראשונה הסטודנטים.

אנשי המחר, האם אתם תומכים בכך שהמימון לסטודנטים יהיה מותנה בתרומה, ואפילו קטנה, לחברה?

bottom of page